domajedoma

domajedoma

Základy saunování

Přemýšlíte o pravidelné návštěvě sauny? Výborně! Saunování je ideální pro upevnění imunitního systému. Než se z vás stane saunový nadšenec, projděte si základy, které byste měli znát, než do sauny vstoupíte.

Výhody saunování

Saunování má obzvláště v severských zemích dlouholetou tradici. Bylo prokázáno, že saunování má blahodárný vliv na lidské zdraví. Přirozeně posiluje imunitu, takže pokud vás často trápí chřipky, saunování vám pomůže vaši imunitu nastartovat. Saunování zbavuje tělo těžkých kovů a detoxikuje organismus. Byla prokázána také následná zvýšená mentální kapacita, zvýšení růstového hormonu či regenerace svalstva. Neváhejte a vyberte si nejbližší saunu, kde začnete s novým příjemným rituálem.

Co dodržet

Saunování sice imunitu podporuje, ale pouze z dlouhodobého hlediska. Trápí-li vás akutní chřipka, do sauny určitě nechoďte. Návštěva sauny se nedoporučuje ani po velmi vydatném jídle, na lačno či po konzumaci alkoholu, v případě zánětlivých onemocnění nebo v případě, že je žena těhotná. Do sauny se nechodí v plavkách, ale v osušce či prostěradle. Před vstupem do sauny se vždy osprchujte a osušte. Doba pobytu v sauně je individuální, zhruba se jedná o 15 minut, následuje ochlazení, přestávka a další jedno nebo dvě kola sauny.

A co ochlazování?

Po východu ze sauny není dobré hned skočit do ledové vody. Z hlediska hygieny je nejprve nutné ze sebe omýt nečistoty ve sprše a následně přejít do ochlazovacího bazénu. Do něj bychom měli vstoupit pozvolna, po schodech či žebříku – skákat do bazénu se nedoporučuje, výrazně to oslabuje cévy.

Jaké jsou základní intervaly pro saunování:

  • jedenkrát týdně návštěva sauny
  • 15 minut v sauně, následné ochlazení

Už se těšíte na návštěvu sauny?





Vložte komentář


Jméno (požadováno)


Příspěvek (požadováno)




Předešlý článek Další článek